Peremajaan kulit di sekitar mata

Seorang wanita yang ingin memelihara kecantikan dan awet mudaperemajaan kulit di sekitar mata seorang wanitawajah anda, anda harus menangani keperluan untuk meremajakan kulit di sekitar mata sebelum ada masalah kosmetik yang lain. Ini disebabkan oleh keunikan kulit di kawasan ini.

Kulit di sekitar mata adalah 5 kali lebih tipis daripada pada bahagian muka yang lain, dan hampir tidak ada tisu lemak di bawahnya. Terdapat juga sedikit kelenjar sebum di kawasan ini. Kekurangan lapisan pelindung semula jadi yang mereka hasilkan menjadikan kulit sangat rentan di sini. Tetapi bekalan darah ke kulit kawasan periorbital berlangsung secara intensif, akibatnya, proses metabolik dipercepat, yang bermaksud perubahan yang berkaitan dengan usia mempengaruhi di sini terutama dengan cepat. Akhirnya, zon ini mengandungi otot oculomotor dan muka yang aktif berfungsi. Orang yang bangun terus bergerak dan memfokuskan mata. Sebarang ekspresi emosi memerlukan penyertaan otot muka. Kita biasanya tidak menyedari beban otot ini, dan sebenarnya hanya berkelip berlaku sekurang-kurangnya 10, 000 kali sehari. Akibatnya, kulit sentiasa bergerak, meregangkan . . .

Kulit di sekitar mata: masalah kosmetik

Dari usia 25 tahun, di kawasan periorbital, perkara berikut mungkin muncul:

  • kulit kering dan kedutan pertama disebabkan oleh kekeringan tisu;
  • meniru kedutan di sudut mata (yang disebut "kaki gagak");
  • lebam (lingkaran hitam) di bawah mata kerana kesesakan vena.

Dari usia 35 tahun, masalah yang berkaitan dengan usia dapat ditambahkan kepada ini:

  • kulit kendur (hasil kehilangan kelembapan yang ketara);
  • watak alur nasolacrimal yang diucapkan. Alur ini mengalir dari sudut mata secara serong di sepanjang pipi. Ia berlaku akibat kendur dan anjakan ke bawah di bawah pengaruh graviti tisu yang kehilangan keanjalan semula jadi;
  • rosacea (pendarahan rangkaian kapilari) dan bintik-bintik usia.

Kaedah untuk meremajakan kulit di sekitar mata

kulit di sekitar mata sebelum dan selepas peremajaan

Biorevitalisasi- pengenalan ubat berdasarkan asid hyaluronik. Memberi kelembapan pada kulit. Kulit memperoleh penampilan yang sihat, menjadi lebih anjal, kedutan dilancarkan, kulit diketatkan.

Plastik kontur- gel pengisi berdasarkan asid hyaluronik diperkenalkan. Dengan bantuan pengisi, jumlah tisu yang hilang diisi semula. Kaedah ini berkesan untuk membetulkan sulcus nasolacrimal, menghilangkan kedutan.

Penjagaan kulitd - berumur hingga 30 tahun untuk menjaga kesegaran kulit di sekitar mata, sebagai peraturan, penjagaan dengan bantuan kosmetik sudah mencukupi. Untuk tujuan ini, anda boleh memanfaatkan prosedur seperti topeng santai, pelembap dan berkhasiat, urutan saliran kosmetik dan limfa, mengelupas dengan asid buah.

Mesoterapi, jenis pengelupasan lain, terapi botulinum dan beberapa kaedah lain juga boleh digunakan. Rujuk dengan pakar kecantikan anda, kaedah meremajakan kulit di sekitar mata yang terbaik untuk anda.